مرکز پرستاری نیکداد

خدمات مراقبت و پرستاری طولانی مدت

خدمات مراقبت و پرستاری طولانی مدت، به منظور حمایت و پشتیبانی از سالمندانی که ممکن است از مشکلات مختلفی مانند بیماری آلزایمر، زوال عقل، توانبخشی ناشی از سقوط، سکته مغزی یا بیماری‌های مؤثر بر اندام‌های حیاتی رنج ببرند، طراحی گردیده. در واقع دریافت خدمات کمک به سالمندی در محل، به توصیف مناسبی برای سالمندانی تبدیل شده است که ترجیح می دهند در خانه خود بمانند تا یک محیط سازمانی، مانند خانه سالمندان یا آسایشگاه. اگر شما نیز جزو ان دسته از خانواده ها هستید که عزیز سالمندتان به خدمات مراقبت و ابزار های مراقبتی در منزل نیاز دارد،پیشنهاد میکنیم در ادامه ما را همراهی کنید.

داشتن یک مراقب خصوصی برای مراقبت از نیازهای سالمند

اکثر سالمندانی که به خدمات مراقبت در منزل نیاز دارند، اگر احساس کنند دلسوزانه به آنها کمک می شود، احتمالاً تمایل بیشتری به دریافت خدمات مراقبتی از شخصی به جز افراد خانواده، در خانه خود خواهند داشت.

داشتن یک مراقب خصوصی برای مراقبت از نیازهای سالمند مستلزم آن است که او بتواند از نظر مالی از عهده ی دریافت چنین خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل برآید. البته بیمه ممکن است تا حدی برای مراقبت های بهداشتی در خانه در برخی موارد کمک رسان باشد.

با این حال، بعید است که مزایای زندگی کمکی را بطور تمام و کمال پرداخت کند. در واقع بیمارانی که به صورت خصوصی هزینه مراقبت در منزل را پرداخت می کنند، در انتخاب خدماتی که می خواهند و اینکه چه کسی ارایه دهنده ی آن خدمات باشد ، آزادتر هستند .خانواده ها با مقایسه ی بین هزینه ها و امکانات زندگی کمکی، خانه های سالمندان و مراقبت های خانگی، در می یابند که مزایای گزینه ی دریافت خدمات در خانه از هر نظر بسیار بیشتر از گزینه های دیگر است.

البته در نظر داشته باشید هنگامی که مزایا و معایب انتخاب های مختلف مراقبت از عزیزان خود را می سنجید، باید شادی و رضایت بیمار یا سالمندتان را به عنوان مهمترین عامل در نظر بگیرید. مشاوران باتجربه ی آژانس اتیه ی پرستاران سلامت بصورت 24 ساعته اماده و مشتاق شنیدن صدای گرم شما به منظور ارایه ی مشاوره و اطلاعات خاص در خصوص سالمندتان میباشند.تا با رفع ابهام و افزایش اگاهیتان در این خصوص، زندگی را به کام خود و عزیزانتان شیرینتر نمایید.

ابزارهای مراقبت در منزل برای سالمندان

خانواده‌هایی که می‌خواهند نهایت راحتی را برای عزیزانشان فراهم کنند، محصولات و ابزارهای مفیدی پیدا می‌کنند که اقامت در خانه‌هایشان را برایشان آسان‌تر می‌کند. انواع دستیار حمام، مراقبت شخصی، تحرک، لوازم پزشکی، امنیت و تجهیزات تفریحی در بازار موجود است که مراقبت از عزیزان سالمند را در خانه بسیار آسان می کند.
در حقیقت محصولات و تجهیزات مراقبتی در دسترس هستند تا پیری در محل را برای بسیاری از سالمندان به واقعیت تبدیل کرده و این امید را به واسطه ی شرکت های بسیاری که در رفع نیازهای سالمندان تخصص دارند محقق سازند.

امروزه دایر گردیدن شرکت‌های ارایه دهنده ی محصولات و تجهیزات مختلف به منظور تخفیف یافتن چالش‌های فراوان ناشی از افزایش سن برای سالمندانی که با تشدید نیازهایشان و کاهش سلامتی در این دوران روبه رو هستند، یک موهبت بوده و تا حد زیادی در کاهش مشکلاتشان نقش موثری ایفا می نماید.

تجهیزات/ابزار

  • سیستم‌های هشدار پزشکی را می‌توان برای احضار کمک در مواقع اضطراری و همچنین برای تماس با تلفن یکی از اعضای خانواده برنامه‌ریزی کرد.
  • تکیه‌گاه‌های دارای بالابر به آنها کمک می‌کنند از روی صندلی بلند شوند.
  • هشدارهای درب برای افرادی که ممکن است در طول روز یا شب در بیرون سرگردان باشند در دسترس هستند.
  • تلفن های سالمندان دارای دکمه های بزرگ و قابلیت ناشنوایی یا کم شنوایی هستند.
  • بالابرهای صندلی توالت و ریل های ایمنی هنگام نشستن و بلند شدن کمک رسان هستند.
  • بالابرهای پله ای سالمندان را به سطح بالایی از خانه منتقل می کنند
  • محصولات تطبیقی
  • دستگاه های فشار خون
  • لوازم بی اختیاری و پد تشک ضد آب
  • کفش و لباس تطبیقی
  • ساعت و ساعت سخنگو

مزایای بهره مندی از خدمات مراقبت و پرستاری در منزل

بیشتر سالمندان ترجیح می‌دهند در خانه‌های خود بمانند، جایی که اطرافشان آشناست و در آنجا راحت باشند تا اینکه با یک غریبه در یک اتاق مشترک باشند. بسیاری از سالمندان زمانی که از محیط مورد علاقه خود دور می شوند و وسایل گرامیشان را از آنها می گیرند، کنار کشیده و دست از زندگی می کشند.

مزایای بی حد و حصر مراقبت در منزل، در مقایسه با سایر جایگزین ها از طریق مطالعات مختلف به اثبات رسیده است و تجربه نشان میدهد که با استفاده از این روش سالمندان رضایت بیشتری داشته و از کیفیت بهتری در زندگی برخوردار میباشند.

از طرفی دریافت مراقبت در منزل نسبت به روش های دیگر راحت‌تر بوده و بیماران هزینه‌های پزشکی کمتری نیز پرداخت خواهند کرد و این موضوع بعلت کاهش فشار و استرس وارده از روی دوش اعضای خانواده برای خانواده ها نیز سودمند میباشد.

اگر از آژانس مراقبت در منزل آتیه ی پرستاران سلامت برای رسیدگی به نیازهای عزیزان خود کمک بگیرید، آنها می توانند یک محیط کار و خانه پایدار را برایتان حفظ کنند که برای همه افراد درگیر مفید است. زیرا اگر بمنظور تلاش برای مراقبت از بیمار و حفظ زندگی شخصی خود، بیش از حد استرس داشته باشید، ممکن است از کنترل خارج شوید و این برای هیچ یک از طرفین نه تنها کمک رسان نیست بلکه اسیب رسان نیز میباشد.

مراکز رسمی ارایه دهنده ی خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

با رسیدن به سن بازنشستگی ، تقاضا برای مراقبت در منزل افزایش می یابد و افزایش رقابت در بین مراکز ارایه دهنده ی این مراقبت ها، خدمات بیشتر و بهتری ایجاد می کند. مراکز ارائه دهنده ی مراقبت های خانگی عموماً می توانند بسیاری از خدماتی را که تاکنون فقط در بیمارستان یا مطب پزشک در دسترس بودند، انجام دهند.

که این امر مستلزم آن است که پرسنل کاری آنها در بسیاری از رمینه های مختلف مهارت داشته باشند. عناوین شغلی مشغول به فعالیت در مرکز معتبر آتیه پرستاران سلامت به منظور پوشش تمامی نیازهای مراجعینشان، از یک همراه ساده بر حسب نیاز متقاضیان شروع شده و تا یک دستیار مراقبت های بهداشتی یا یک پرستار ثبت نام شده برای تکمیل کادر مجرب انها ادامه می یابد.

انواع خدمات مراقبتی و پرستاری قابل ارائه در منزل

سالمندان به هر آنچه نیاز داشته باشند، می توانند آن را از مراکز ارائه دهنده ی خدمات مراقبت و پرستاری این نوع از مراقبت های حرفه ای دارای مجوز دریافت کنند. در واقع در این مراکز هم مراقبت های پزشکی و هم غیرپزشکی قابل انجام میباشد. زیرا به طور کلی، سالمندانی که به این خدمات نیاز دارند، عوارض جانبی ناشی از سکته مغزی دارند، ضعیف هستند، نوعی زوال عقل یا بیماری آلزایمر دارند یا مشکلات حرکتی دارند.

اگر در این قسمت بخواهیم بطور خلاصه به خدمات ارائه شده توسط آژانس های مراقبت در منزل بپردازیم میتوانیم موارد زیر را برشماریم

  • همراهی و همدلی موثر
  • تجویز IV و کاشت کاتتر
  • تهیه غذا و نگهداری از خانه
  • مراقبت از جراحات
  • بررسی فشار خون و ضربان قلب
  • حمل و نقل به پزشکان، فروشگاه های مواد غذایی و غیره.
فهرست مطالب
پیمایش به بالا