مرکز پرستاری نیکداد

پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل امروزه اکثر خانواده ها به خود درگیر کرده همیشه پدر یا مادری را می بینیم که اصلاً به فکر شادی و خوشحالی خود نیستند و می کوشند تا در هر لحظه، همه نیازهای فرزندان خود را بدون گله و شکایت تامین کنند و در این میان تماشای شادی و عشق در چشمان فرزندانشان، برایشان کافی است.

اما طبیعتا آنها نیز حقوقی دارند که باید در لحظه ی نیاز و ناتوانی به آنها ادا شود. در مرحله ی پیری و با بالا رفتن سن، سالمندان تغییرات متفاوتی را بلحاظ فیزیکی و روانی لمس خواهند کرد که درصورتی که درگیری های شغلی، اجتماعی و شخصی عملکرد فرزندانشان را محدود و این فرصت را از آنها سلب نماید، کمک گرفتن از مراکزی تحت عنوان پرستاری در منزل که به دست افرادی که از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند و همیشه برای برآورده کردن خواسته های سالمندان به طور کامل تلاش می کنند، راهکار هوشمندانه ای محسوب میشود.

امروزه استفاده از سرویس مراقب و پرستار سالمند با بهبود وضعیت سلامت و روانی سالمند توانسته بار غم از دست دادن خانواده و روزهای جوانی آنها رااز بین برده و چشم انداز زیباتری از دوران کهنسالی را به افراد بچشاند. برای آشنایی با بهترین روش های پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل این مقاله را با هم دنبال می کنیم

پرستاری و مراقبت از سالمند

وقتی کسی به مراقبت در خانه فکر می کند، ممکن است مراقبت در خانه و پرستاری در خانه را یکسان فرض کند و این می تواند باعث سردرگمی خانواده هایی شود که به دنبال یافتن نوع مراقبت مناسب برای یک عزیز هستند.

برای تفیک این مقوله از یکدیگر میتوان گفت در صورتی که نگهداری از سالمند نیاز به تخصص ویژه ای نداشته و تنها مستلزم تجربه و مهارت در مقابله با این عارضه و ناتوانی های ناشی های از آن باشد، سرویس مراقب سالمند در منزل گزینه ی مناسبتری محسوب می شود. زیرا در کنار برآورده سازی تمامی نیازهای سالمند، نسبت به خدمات پرستاری در منزل سرویس مقرون بصرفه تری نیز میباشد.

در حقیقت مراقب سالمند در منزل به معنای کمک گرفتن از یکی از دفاتر پرستاری در منزل در زمینه مراقبت از سالمندانی است که دلیل عدم ابتلا به بیماری های خاص، نیاز به خدمات پرستاری ( خدمات تخصصی درمانی ) نداشته و تنها برای انجام فعالیت های روزانه به همراه احتیاج دارند تا با در کنار داشتن مراقبی که با متد و رفتار های صحیح آموزش دیده است از موهبت وجود شخصی برخوردار باشند که در طول روز آنها را همراهی کرده.

همچنین این مراقب برایشان غذا تهیه می کند و با کمک به آنها در غذا خوردن ، مراقبت از پاکیزگی، کمک به حرکت و همراهی در گردش های کوتاه و برقراری ارتباطی نزدیک و دوستانه که در آن سالمند برای حل مشکلاتش غریبگی نکرده و به راحتی دغدغه ها، نگرانی ها و مشکلات روحی و روانی خود را با انها در میان می گذارد، سالمندی با کیفیت تری را تجربه گر باشد.

عمده ترین خدمات به سالمندان شما توسط پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل

در مقابل با مراقب سالمند، پرستار سالمند در منزل خدمتی است که تنها توسط پرستاران زن و مرد تحصیل کرده، متخصص و فارغ التحصیل از دانشکده پرستاری انجام می شود که پس از اطمینان از صلاحیت و مهارت خود در رسیدگی به موارد مختلف منصوب شده و در تمامی اصول کمک های اولیه و سایر امورات درمانی از قبیل نصب تجهیزات پزشکی، آموزش های لازم را دیده اند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، در حقیقت یک پرستار سالمند در منزل در راستای تکمیل روند درمانی سالمند به روشی که پزشک معالج تجویز می کند ( خواه این درمان دارویی باشد یا شامل معاینات بعدی یا انجام برخی وسایل پزشکی ) گام برداشته و تمامی این اقدامات پزشکی در حالی که سالمند در منزل است و بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان و در هر زمانی که نیاز باشد توسط کادری آموزش دیده از پزشکان و پرستاران مجرب و با تجربه که مهارت پرستاری از سالمندان بیمار یا سالم را در مواجهه با شرایط مختلف پزشکی دارند ارائه می شود.

خدمات پرستار سالمند در منزل

همانطور که در بالا اشاره شد، خدمات پرستار سالمند در منزل برای مددجویان سالمندی است که بلحاظ سلامتی و جسمی ضعیف و وابسته بوده و نیاز به مراقبتی کامل و همه جانبه دارند که در صورت سپردن این امر به دفاتر گستره ی پرستاری در منزل، این خدمات بشرح زیر طبقه بندی میگردند

  • مدیریت و درمان زخم
  • اندازه گیری علائم حیاتی
  • انجام اقدامات خاص، مانند تعویض کاتتر ادراری یا خط تغذیه
  • کمک حرکتی (تغییر موقعیت)
  • ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه
  • مدیریت داروها و علائم حیاتی
  • مراقبت از فعالیت های روزانه مانند حمام کردن، مسواک زدن، لباس پوشیدن، توالت کردن و تعویض پوشک
  • فیزیوتراپی اولیه
  • تنقیه و کاتتریزاسیون ادرار
  • تغذیه با لوله و ساکشن خوراکی
  • ارائه خدمات استراحت و بهبودی
  • راه رفتن، ویلچر و کمک سفر
  • تعویض پانسمان و شستشوی خم
  • سوند گذاری

خدمات مراقب سالمند در منزل

خدمات یک مراقب سالمند در منزل، بهداشت سالمند، اندازه گیری فشار خون، قند خون، بهداشت فردی، کیفیت غذا و لباس، مدیریت زمان خواب و حرکت عادی روزانه ی سالمند را شامل شده و می تواند و در صورت درخواست مشتریان خانه داری سبک، خرید و مسایلی از این قبیل را نیز در بربگیرد.

شایان ذکر است شما میتوانید به راحتی از طریق شماره تلفن های درج شده در وبسایت، در هر ساعت از شبانه روز با موسسه ی مجرب ما با برند نیکداد تماس گرفته تا با دسترسی به یک تیم منحصربفرد خدمات مشتری در این زمینه، که تنها برای رضایت سالمندان و مشتریان کار می کند و مهمتر از همه، همه داده ها و تراکنش ها ی مشتریان و مهمانان خود را به صورت کاملا محرمانه انجام میدهد، علاوه بر دستیابی به رفاه بیشتر در هسته ی خانواده، امیدی که در شرف خاموش شدن است را در سالمندتان زنده نگه دارید.

ویژگی های پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

ویژگی های پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

کار در سمت مراقب یا پرستار سالمند در منزل مستلزم داشتن ویژگی های بسیاری است که فرد را واجد شرایط ایفای بی عیب و نقص کار خود می کند. از جمله این ویژگی ها، می توان بطور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد

  • صبر، احتیاط و عجله نکردن در واکنش به اعمال نامناسب سالمندان
  • شناخت ویژگی های سنی سالمندی
  • از انجایی که اعضای تیم مراقبت و پرستاری برای مدت طولانی وارد خانه ی سالمند میشوند و با خانواده ارتباط برقرار میکنند و ازبسیاری از مسایل شخصی خانه مطلع میشوند، بهره مندی از صداقت و راز داری یکی از ویژگی های مهم این تیم میباشد
  • وقت شناس بودن و رعایت زمانبندی های لازم برای حضور بموقع در منزل سالمند
  • وقف دادن کامل خود با شرایط سالمند و مقید نبودن به هیچ کار یا قرار دیگری
  • منعطف بودن در مقابل کج خلقی، لجبازی و بهانه گیری های سالمندان در این سن
  • توانایی کنترل اوضاع در شرایط اورژانسی و اضطراری

هزینه های پرستاری و مراقبت از سالمند در منزل

بطور کلی مبانی تعیین قیمت سرویس پرستاری در منزل متفاوت است که این تفاوت قیمت ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله موارد زیر تعیین میگردد

  • ثبات وضعیت سلامتی سالمند، هر چه شرایط سلامت جسم و روان سالمند بحرانی تر باشد، نیاز به مراقبت دقیق تر و تخصصی تری خواهد داشت که در راستای پوشش دهی تمامی نیازهایش، خدمات دریافتی اش از خدمات مراقبتی به خدمات پرستاری تغییر شکل یافته و هزینه ی نگهداری از او نیز به همین دلیل تغییر کرده و بیشتر می شود.
  • مدت زمان ویزیت که خانواده برای پرستاری از سالمند خود تعیین می کنند عامل مهم تاثیر گذار دیگری است، زیرا هر چه مدت زمان دریافت خدمات بیشتر باشد، دستمزد پرستاران نیز افزایش می یابد
  • فاصله ی مکانی محل زندگی مراقب یا پرستار تا خانه ی سالمند، زیرا خانه هایی که در مکان های دور یا صعب العبور هستند هزینه های بیشتری را برای صاحبان خود متحمل می شوند
  • تفاوت های فردی بین یک مرکز و مرکز دیگر بر اساس سیاست های داخلی آنها

یکی از مهمترین ویژگی های موسسه ی معتبر پرستاری در منزل نیکداد هماهنگی هزینه های بهره گیری از خدمات با در نظر گرفتن تمامی طبقات جامعه میباشد تا تمامی خانواده هایی که در پی یافتن سرویسی درخور برای برآورده سازی خواسته های سالمندانشان میباشند، با هر میزان بوجه ی مالی از این خدمت پرفایده بی نصیب نمانند.

شما میتوانید با مراجعه به وبسایت اختصاصی این موسسه، بدون مراجعه ی حضوری و تنها با چند کلیک ساده، به پاسخ تمام سوالات و چالش های ذهنیشان در خصوص نگهداری از سالمندان، بسته های خدمات موجود و هزینه های مربوط به هر خدمت دسترسی داشته و در کنار تیم حرفه ای این موسسه، لذت دریافت سطح بالایی از کیفیت را بدون متحمل شدن کمترین زحمت بچشید

فهرست مطالب
پیمایش به بالا